2017. március 22., szerda      Köszöntjük a Beátákat és az Izoldákat!
Keres Akadálymentes verzió
Felhasználói név: 
Jelszó: 
Bejelentkezés
2017. március
Előző hónapHKSzCsPSzVKövetkező hónap
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       

 

Iskolai innováció és digitális szemléletformálás

2015. október 16., péntek    Tartalom nyomtatása
Több mint ezer pedagógus végez informatikai tanfolyamot, foglalkozik digitális tananyagfejlesztéssel a Miskolci Egyetem, a Kaposvári Egyetem, valamint a Herman Ottó Intézet hátránykompenzációt és a társadalmi felzárkózást segítő, „Digitális Úton-Útfélen komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című programjában.
A Herman Ottó Intézet és a Kaposvári Egyetem konzorciumi partnerségével kiegészülve folytatódik a Miskolci Egyetem „Digitális Úton-Útfélen komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című programja. A TÁMOP-3.1.16-14-2014-0001 kódjelű projektben 44 köznevelési intézménnyel dolgoznak együtt, amelyekben a diákok többsége hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű.

A hatvan agrárszakiskolát felügyelő Földművelésügyi Minisztérium támogatja a projekt megvalósulását, hiszen a növekvő agrárium több területén jelentkező munkaerőhiányt egy hatékony pályaorientációval csökkenteni lehet – mondta el Román István a projektnyitó sajtótájékoztatón. Az agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár hozzátette: a projekt nagy előnye, hogy a csoportmunkára épül, ami előremutató mai világunkban.

Az iskolákban a pedagógiai kultúraváltás a fő cél, ezért 12 iskolát tantestületi szinten képeznek át a Komplex Instrukciós Program (KIP) elsajátítására – mondta el Horváth Zita, a Miskolci Egyetem általános rektorhelyettese. A hejőkeresztúri modell a hátrányos helyzetű, tanulásban leszakadt gyerekek iskolán belüli problémájának megoldását, az alulteljesítők felzárkóztatását és a tehetségek szárnyaltatását szolgálja.

Az intézményekben pályaorientációs tevékenységet, illetve szociológia felméréseket is végeznek. A pályázat célja továbbá, hogy a digitális kultúra mind a pedagógusok, mind a diákok körében tanulást, oktatást segítő módszerré váljon – egészítette a célokat Kovácsné Nagy Emese. A hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója hozzátette: a célok elérésének érdekében a projekt során több mint ezer pedagógus végez informatikai tanfolyamot, illetve digitális tananyagfejlesztéssel is foglalkoznak.

A projektben egy infrastrukturális fejlesztést vállalt magára a Herman Ottó Intézet – jelentette be Mezőszentgyörgyi Dávid, az intézmény főigazgatója. A módszertani fejlesztés és a kutatási tevékenység támogatására digitális eszközbeszerzést hajt végre a november 30-ai projektzárásig az intézet.

A nevelő és oktató munka színvonalának emelése és a tanulói csoportok sikere érdekében a Miskolci Egyetemen egy Miskolci-Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központot is felállítanak.



Forrás: Herman Ottó Intézet
Kulcsszavak: oktatás, TÁMOP projekt